Day 354 – Appreciate your days

See something?

See something?

Min bussresa från Cairns till Townsville var seg och jag anlände vid midnatten vilket tvingade mig att sova utanför båtterminalen med den tunga tälten som jag lånade från en melb-kompis samtidigt som jag bar på min egen tunga backpack. Väl på morgonen vaknade jag till ett igentäppt öga och min hals var hur torr som helst. 15 minuter senare tog jag båten till Magnetic Island och väl på plats försökte jag hitta nånstans att vara men det var inte lätt att gå runt med väskorna som nästan tog all min energi. Hur som helst, jag gnällde en hel del för mig själv den dagen, och så hittade jag ett litet lokalt café som jag satt ner vid ett bord och beställde en cappuccino för att lugna ner mina nerver.

Mitt val av café gav mig mer än jag trott. Ägarna var nämligen väldigt chilliga och hade såna där lugnande leenden. En av dem gick ut med en enorm bricka med hembakat bröd och skakade på den, plötsligt dök en massa exotiska fåglar upp (skojar inte, de var runt 40 stycken) så gick mannen med brickan vidare ut till parken och lade ner den och vips, parken blev full av dessa fantastiska fåglar.

Då slog det mig, jag satt i ett lokalt café på en tropisk ö i Australien. Jag drack god cappuccino och hade ett superklarblått hav framför mig.

Varför i helvete gnäller jag?

Därav rubriken.

Enögda Albert efter en övernattning vid hamnen

Enögda Albert efter en övernattning vid hamnen

DCIM100GOPRO DCIM100GOPRO

Townsville, aldrig trott att staden var såhär vacker.

Townsville, aldrig trott att staden var såhär vacker.

DCIM100GOPRO

En tanke på “Day 354 – Appreciate your days

  1. Jobbigt med ögat! Hoppas det blir bättre snart. Annars imponeras jag av din insikt om livet där och då! Det fick mig att tänka på björnen Baloo i Djungelboken. Googlade på honom och hittade följande. (Vi kan behöva påminna oss lite då och då).
    Blogg om…
    http://gladatony1.wordpress.com/2009/08/22/livet-enligt-baloo/

    Sångtext
    http://www.dubbningshemsidan.se/sangtexter/visasang.php?sang=169

    Filmsnutten med sången (otextad tyvärr)
    Djungelboken – Var nöjd med allt livet ger: http://youtu.be/7VkzlGkxGmw

Lämna en kommentar