Day 352 – Tropical last minute

Frågade chefen på jobbet om jag kunde ta 2 veckors ledigt, eftersom två av eleverna är på praktik. Chefen var först lite skeptisk men eftersom jag inte kommer att få nån lön under min semester sa han tillslut ja. Så jag flög till Cairns tillsammans med mina österriskiska vänner. Nu har jag varit här i några dagar nu och idag flög de vidare till Darwin medans jag ska utforska östkusten genom bussföretaget Greyhound Australia som erbjuder flexibila ”hop on, hop off” biljetten mellan Cairns och Brisbane som innebär att jag kan hoppa av eller på varje Greyhound bussar som passerar, ända till Brisbane!

Just nu sitter jag på bussen som rullar mot Townsville samtidigt som jag funderar på att kolla in Bowen, för det var där min moster Elin träffade hennes skotska make Tommy för 20 år sen eller något.

Utgång i Melbourne med vännerna natten före vi flög till Cairns

Utgång i Melbourne med vännerna natten före vi flög till Cairns

That feeling to walk behind a massive waterfall....

That feeling to walk behind a massive waterfall….

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

Lämna en kommentar