Day 385 – A window to a lost world

I DID IT! Länge hade de mystiska grottorna nere i Waitomo Caves kliat mina fötter. Det var egentligen bara den dyra prislappen på touren som gjort mig tveksam om det verkligen var värt pengarna, samtidigt fanns det så många olika tour alternativ av dessa 1000ish grottor vilket var extremt svårt att välja som ensam resenär. Därför tog jag hjälp av en släkting i Skottland och det kändes lättare efteråt. Ibland behöver man verkligen någon att diskutera med innan man tar ett beslut!

Hur som helst, lyckligtvis överträffade touren mina förväntningar och det kändes verkligen som en förlorad värld! Nu är jag tillbaka till Auckland med ett enormt leende på läpparna!

Lost World grottan upptäcktes 1906 av ett tågfolk som spanade efter väg att bygga en tågbana på. Men den utforskades först under 1950-talet och nån citerade ”a window to a lost world” då det fanns ett inte så stort hål på marken ovanpå som man kunde skåda hela grottan från.

6oct @ 1pm Ryan Ben (#) 025

En av guiderna, min superman som tog sin tid att skriva ner fakta och information trots att vi befann oss i den, fuktiga, kolmörka och obekväma miljön nere i grottan.

En av guiderna, en superman som tog sin tid att skriva ner fakta och information för mig trots att vi befann oss i den, fuktiga, kolmörka och extrema miljön nere i grottan.

6oct @ 1pm Ryan Ben (#) 041

Lämna en kommentar